Ännu mer hemlängtan

Så den här bloggen förvandlas här med till min patetiska klagobok. Skriver aldrig när något roligt händer för då har jag aldrig tid. Men men, kanske kan ändra det till nästa år eller något.
Kom precis tillbaka till Kalmar efter att ha varit hemma i Skåne i ett drygt dygn. För första gången ville jag verkligen inte åka tillbaka. Inte för att jag vantrivs här, jag älskar det. Men har fortfarande grymt mycket hemlängtan. Och det är alltid så mysigt hemma på gården krig jul. Plus att vi har fått nya svinsköna möbler i vardagsrummet och min lillasyster har skaffat en söt liten kattunge. Svårt att lämna den idyllen alltså.

Men men, nu börjar vi "Berättarteknik" iallafall. Har redan läst de första delarna i en av böckerna och det verkar awesome. Den referar till Fight Club, Thelma & Louise och Indiana Jones hela tiden. Adam&Eva, Ciderhusreglerna, Matrix, Pretty Woman och Shrek tas även upp. En bok för mig helt klart. Fast morgondagens föreläsningen ska tydligen handla om valfisk-modell, gäsp, så trött ämne. Fast vi börjar inte förrän 11.30 så det är ju skönt åtminstone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0