Framtid

Igår fick jag och Ficki reda på att vi båda blivit antagna till de utbildningar vi haft som förstahandsval; Journalistik, Medieproduktion och Grafisk, reklam (?), båda på Linnéuniversitetet i Kalmar/Nybro. Vi hoppade, dansade, skrattade och grät en stund och insåg sen att shit, nu kommer allt förändras. Direkt började vi söka efter någonstans att bo. Vi blev medlemmar på några olika hemsidor, skickade iväg 3-4 intresseanmälningar och började genst fundera på hur vi skulle inreda vår framtida hem.

Det känns så sjukt, kan inte sluta le så fort jag tänker på det. Hade knappt vågat hoppas på att vi båda skulle komma in men nu blev det så. Så himla bra, och konstigt. Tänk om 2 månader kommer jag ha flyttat hemifrån. Börjat universitetet. Blivit vuxen?

Jag startade denna bloggen med förhoppning om att jag verkligen skulle flytta, så att jag skulle ha någonstans att vädra alla funderingar jag har kring denna förändring. Det känns som jag har stått på samma ställe och trampat i 5 år nu och äntligen, till slut, är jag på väg någonstans. Jag kan knappt vänta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0