35mm, f/2

Jag var och hämtade ut objektivet jag köpt på blocket idag. Ett 35mm Canon med bländare på 2.0. Så himla fint! Gillar det till och med mer än mitt gamla 50mm, f/1.8 som försvann i våras. 35mm är en så mycket behändigare brännvidd tycker jag och 2.0 räcker gott och väl för mitt fotograferande.

Lite olägligt att det dök upp just nu dock, sista helgen innan tentan... Men jag ska ut till Ekenäs och fira födelsedagen imorgon så då kan det nog få följa med en runda. För det är väldigt bra, kan redan rekomendera det. Inte så fruktansvärt dyrt heller, jag fick mitt för precis under 2000kr (köpte i andrahand men förra ägaren hade inte ens packat upp det ur kartongen) och jag tror det går på 2400 eller något sånt i butik. Väldigt behändigt och prisvärt alltså.

Men nu måste jag lägga allt mitt fokus på "Massmedier". b-bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0