Två veckor.

Om 14 dagar flyttar jag. Till Småland. Till Kalmar. Till ett litet rum i en studentkorridor.

Så himla sjukt, jag kan ju inte flytta hemifrån?!
Jag är ju 16 år och har precis börjat gymnasiet. Jag köper 3 billiga filmer i veckan, fotar suddiga självporträtt med kameran inställd på "auto", målar tjock, ojämn eyeliner med långa kråksparkar och försöker imponera på mina klasskamrater. Fast det det där var ju tre år sen.

Jag är ju faktiskt snart 19 år, inte 16. Jag målar fortfarande eyeliner men med en stadigare hand nu för tiden. Jag köper även filmer men med min tighta budget blir det nog 3 filmer i månaden istället för i veckan. Jag lärde mig så småningom att använda de manuella inställningarna på min kamera och dem där i klassen som jag ville imponera på, dem betrakar jag som mina bästa vänner idag. Och snart börjar jag universitetet. UNIVERSITETET. Så vuxet.

Samtidigt som det är så himla overkligt och läskigt så ska det bli så himla roligt, för imellanåt så känner jag hur det kryper innanför huden på mig och hela jag skriker "Aaaah, jag pallar inte med detta längre jag måste få bo själv och bestämma själv och sätta mina egna regler och bara börja på nytt nytt nytt" inombords.

Så nu ska jag börja plocka ihop min bokhylla. Välja ut vad som ska med i flytten. Maaawaaaaghhh.
Två veckor. 14 dagar. Shit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0