Oro

Lägenhetssökandet i Kalmar går ingen vidare. Har skrivit 10+ intresseanmälningar och bara fått 2 svar. Den ena va på en potentiell lägenhet för både mig och Ficki, den andra var ett rum i en studentkorridor.
Idag fick jag veta att lägenheten för mig och Ficki redan hade utlovats till några andra, men inget är säkert ännu, uthyraren kunde inte ge klara besked förrän om 2 veckor.

Men jag har inte två veckor. Rummet i studentkorridoren kommer försvinna om jag inte skriver på och skickar iväg ett kontrakt senast imorgon. Jag har sån sjuklig beslutsångest. Jag vill väldigt gärna dela en lägenhet men som det ser ut nu så är det inte möjligt. Rummet i studentkorridoren är den enda bostad jag är säker på att jag kan få, har inte ens fått svar på de andra ännu och tiden börjar rinna ut.

Jag kan såklart göra så att jag tackar ja till studentkorridoren och sen säger upp den om det dyker upp något bättre, men uppsägningstiden är 3 månader. Ganska lång tid...

Jag vet inte, gaah. Och ingen svarar på mejl, även om det är enda sättet att kontakta dem på. Och Ficki is missing in action så jag kan inte konsultera med henne heller. Fuh, detta är så mycket krångligare och och stressigare än jag trodde det skulle vara. Men det kommer säkert vara värt det i slutändan. Hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0