tjugohundratretton

Den här bloggen har legat i dvala i över ett halvår och hur förutsägbart det än är så tänkte jag att jag kanske skulle börja använda den igen nu det kommande året. Och för att inleda denna nya blogg-satsning (....) börjar jag med att summera det gångna året med random blogglista, ackompanjerad av årets photobooth-skörd (snor det rakt av från dig Ellen).

(Inledde året med att traggla nån hemtenta i Mediaanalys. Tur för mig att lärare valde att bara godkänna alla rakt av för min blev rätt värdelös)
 

”Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?”
Jag fick betalt för ett journalistiskt "knäck" för första gången. Visst, det var "bara" 200 kronor och "bara" ett Ipad-magasin men ändå, cash is king. Och jag flög själv för första gången, först från Stockholm till Kalmar och sen tur/retur till Berlin.

 

(Oklar bild, men den första som tagits efter att jag kommit tillbaka till lägenheten i Kalmar efter julen. Januari verkar ha varit en hård månad)
 

”Hur har ditt 2013 varit?”
Helt okej. 2012 var bättre. 2013 har varit ganska svängigt, dels jätteroligt då jag t.ex. haft praktik och gjort roliga resor men dels rätt dåligt då en massa grejer har varit knas och jag själv ställt till en del kaos för mig själv. Hela året har dessutom varit präglat av en ständig oro för framtiden i och med att mer än hälften av min utbildning var färdig. Men allt som allt har det varit ett rätt bra år, kanske inte i skolan och (icke-existerande) arbetslivet men har haft väldigt roligt på fritiden.

 

(Firade sista dagen på praktiken på Kamera&Bild i Stockholm) 

 

”Blev du kär i år?”
Nej.

(Dödsförkyld+flygresa från London i ryggen+12h tills jag skulle åka upp till Stockholm i en månad)
 

”Vilket datum från 2013 kommer du aldrig att glömma?”
Tror faktiskt inte att 2013 hade ett sånt där specifikt datum jag kommer komma ihåg, jag hade en massa svinbra dagar men ingen som stack ut som sjukt mycket bättre än alla andra. Men kommer alltid minnas min midsommar på Gotland, Emmabodafestivalen 2013, Berlinresan och en massa till.

 

”Vad är din största framgång 2013?”

(Årets Bästa Utklädnad på Fyllan i Villan och Årets Fotograf på Kaktusgalan, bildern snodda av Malin. tack för lånet)
 
Jävligt viktiga segrar. 
 
(Massa sol på midsommar)

 

”Bästa köpet?”
Har inte direkt köpt något sådär jättefett. Lite fina kläder kanske, mitt 50mms objektiv och den här tjusiga bokhyllan som jag snickrade ihop i april:

 

”Vad spenderade du mest pengar på?”
Mat. Alkohol. Resekostnader.

 

”Gjorde någonting dig riktigt glad?”
En massa. Monday Funday var ett trevligt tillskott det här året till exempel.

 

(På väg till annan kul grej, nämligen Gotlandsbesök. Jävlans va solbränd man kunde vara då)
 

”Vilka låtar kommer att påminna dig om år 2013?"
Safe&Sound - Taylor Swift
Bones - MS MR
Allt på Veronica Maggios senaste album
I See Fire - Ed Sheeran
Wake Me Up - Avicii

 

”Vem har umgåtts mest med?”
När jag inte sover eller bajsar har jag mest varit med den här. Verkligen typ hela tiden:

 

”Har du haft ett förhållande under 2013?”
Se föregående fråga. Höhöhö. Nä det har jag inte. Svårt att förstå hur alla lyckats motstå den här goa morgonutsikten alltså:

 

"Har du lärt känna någon ny under 2013?"
Ja! Supersnällasilver-Zara och min stjärnsyster Sevgi (låter aslök men vi är faktiskt födda exakt samma dag så då får man säga sånt lame)

 

(På väg till regnigt Gardenparty i augusti? September?)
 

”Är det något du saknade år 2013 och vill ha tillbaka år 2014?”
Roliga praktiska kurser i skolan. (R.I.P Video och Radio 2)

 

(Satt i och för sig i tevestudion en eller två dagar under Digital Publicering men det räknas inte, skitkurs)
 

”Vad gjorde du på din födelsedag?”
Såg ut såhär: 

 
Och det jag gjorde var att först finstäda hela lägenheten, sen ha perfekt förfest med en massa personer och sen gå ut på Palace. Blörk. Kan i efterhand ångra att vi gick dit för förfesten hemma i lägenheten var så mycket bättre. Så det är väl något jag bara lärt mig om igen år 2013, förfesten är alltid bäst.
 

”Finns det något som skulle kunna ha gjort ditt 2013 bättre?”
Att jag fick ett sommarjobb. Och att jag fick reda på om jag fått nån praktik innan året tog slut.

 

(Köpte den här klänningen 2013. Och gick sönder de skorna, mina allra bästa, ni saknas mig)
 

”Vem saknade du?”
Elias. Som tur är så kunde jag åka och hälsa på honom i Berlin en runda plus att vi fick två fina veckor i Emmaboda tillsammans. Men mycket tid i sär ändå.

 

(Senast tagna bilden. Iklädd glasögon som jag just insett att jag behöver och i sängen jag har här hemma hos päronen)
 

”Vad vill du säga till dig själv inför 2014?”
Diska i tid, det är skitjobbigt och svårt att bli av med en bananflugeinvasion. Och skaffa ett sånt där liftkortsgummiband till dina nycklar, klantskalle.

 


Kommentarer
Postat av: Elin Ternander

Haha åh, morgonutsikten är bäst!

Svar: Alltså sista bilden i ditt 2013-inlägg! <3 I klass med morgonutsikten
Mikaela Magnusson

2013-12-30 @ 00:14:39
URL: http://eternander.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0