Dags för termin 4

 
Är hemma i Kalmar igen efter drygt två veckors jullov, som spenderades hemma i föräldrahemmet. Känns riktigt bra, har längtat efter min lägenhet och vänner and so on. Jag har inte längtat efter skolan dock. Har den värsta kursen någonsin nu. Medieanalys... Vet knappt själv vad det är, nån form av akademiskt dravel som förbereder inför en kommande b-uppsats och man lär sig olika vetenskapliga termer med mera. Fruktansvärt. Väldigt omotiverande och, för mig, orelevant. Tack och lov har jag bara knappt två veckor kvar av den kursen. 
 
Förutom det så har det varit en bra början på terminen. Tror det här året kan bli riktigt bra. Alla (nästan) verkar gladare efter lite lov, vänner får nya, bättre boenden, vi planerar fester, praktiken är kirrad och på intågande och jag har bokat in en resa till London med mor och syster. Gött liv, 2013.
 
Så ja, sånt är läget. Hade tänkt att jag ska börja vardagsblogga lite mer detta året. Förhoppningsvis vardagsfotografera mer också. Är roligt att dokumentera och titta tillbaka. Dessutom hade det varit trevligt att fylla den här bloggen med något annat en dystra inlägg om när livet är kaos. VIlka förväntningar jag än har på 2013 så förväntar jag inte att kaoset slutar helt, har nog svårt att skaka av mig det. En gång kaosjomare, alltid kaosjomare?
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

EXAKT! UPPDATERA MEEEEEEEER! F.Ö låter medieanalys sjukt intressant, typ som filmanalys är intressant. fast det kanske inte alls är samma kind of analys liksom :(((

Svar: Ska försöööka, min enda trogna läsare! Det är inte alls som filmanalys, tyvärr, mycket mer vetenskapligt. Man ska genom kvantitiva metoder ta reda på data och förstå sammanhang och sånt. Väldigt svårt. Intressant, men inte något jag vill hålla på med. Alls.
Mikaela Magnusson

2013-01-08 @ 14:45:33
URL: http://afuckinunicorn.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0