Att bli så helvetes jävla besviken.

Av någon anledning så känner jag bara för att blogga när jag är irriterad, eller ledsen, eller arg, eller besviken, eller känner någon annan form av negativ känsla. Och lika så den här gången. För jag skriver det här inlägget med tyngden av en djup besvikelse på min axlar.
 
Jag har inte skrivit om det på bloggen (det har kanske dykt upp på lite sociala medier dock) men jag och tre klasskamrater hade planerat att sända radio under årets Siestafestival. Vi skulle få sända via Hässleholms närradio och i 4 dygn sända festivalinriktad radio med intervjuer av artister och festivaldeltagare, massa go musik och allmänt snack om våra festivalupplevelser. SÅ JÄKLA KUL.
Men så idag kom beskedet att årets Siestafestival ställs in på grund av för dålig biljettförsäljning. Jag skänker många goda tankar jag kan åt arrangörerna, varav vissa jag skulle kalla personliga vänner. Jag kan knappt begripa hur det måste kännas för dem. För jag kan knappt begripa hur det känns för mig själv.
 
Vi har hållt på med Radio Siesta (som projektet hette) i några veckor nu. Pratat och planerat. Skaffat DJ-sets och intervjuer. Övertalat vänner och bekanta att spela in material som vi kunde använda. Själva spelat in flera timmars material som skulle sändas när vi inte hade möjlighet att vara i studion under festivalen. Radio Siesta har alltid funnits med i tankarna. En morot att se fram emot samtidigt som vi läste en av vårt programs tråkigaste kurser. Något asroligt vi kunde göra till vårt eget som samtidigt var en stor merit att sätta på CV:t. Och nu blir det alltså inte av.
 
När jag fick reda på Siestafestivalens öde tidigare idag så gick luften helt ur mig. Tidigare under dagen hade jag varit helt uppe i varv. Varvat hemtenta-skrivande med veckoplanering och radioplaner. Men efter att nyheten nått mig blev jag bara helt matt. Det här skulle ju vara grejen. GREJEN. Jag har inget sommarjobb. Hela sommaren är väldigt oklar och jag är osäker på hur mycket jag ens kommer göra då. Så det här radioprojektet var något av det enda jag haft att hänga upp mig själv, mitt engagemang och min kreativitet på. Nu kommer det inte bli av, och det finns inget som helst jag kan göra åt det.   
 
 

Kommentarer
Postat av: amanda

åhhh visste inte att du skulle sända radio, fyfan vad bull asså! men du är så kreativ att du kommer hitta på nåt annat som är bra och roligt!!

2013-05-22 @ 01:32:35
URL: http://afuckinunicorn.webblogg.se
Postat av: Elin

Sådar kan jag verkligen också känna ibland. Skönt att skriva av sig!

2013-09-10 @ 23:22:21
URL: http://glossfashion.com/elincolmsjo
Postat av: Mathilde

Önskar dig en trevlig onsdag. Kika gärna in hos mig och se hur jag har det. =)
mvh /Mathilde

2013-09-18 @ 11:24:50
URL: http://carmenmathilde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0