Första dygnet

Nu har jag varit uppe i Stockholm i drygt ett dygn ungefär och tänkte att det var dags att ventilera lite. Igår eftermiddag kom jag alltså hit och det första jag var att ta mig till lägenheten där jag ska bo de kommande månaderna. Hyfsat problemfritt lyckades jag ta mig ut till Råcksta(r), nästan allra längst ut på gröna linjen, och träffa mina två rumskompisar. Kändes direkt väldigt bra och lägenheten var väldigt fin. Men skit i det, ointressant, jag hoppar vidare till själva praktiken.
 
I dag hade jag då min första dag på Baluba. Sådär lagom nervös lyckades jag va där en hel halvtimme innan jag skulle, eeeh. Men det var ganska lugnt, fick ta en kopp kaffe och sätta mig i deras "lounge-area" och chilla tills de andra dök upp. Hann då kolla in kontoret ganska mycket och kan meddela att det är helt jäkla fantastiskt. Öppet och fräscht och fullt med bilder från både Balubas produktioner och filmposters. Ska försöka fota några bilder någon gång. Så småningom dök resten av praktikanterna upp och sen fick vi en massa information om hur det funkar på kontoret och hur själva praktiken ska gå till osv. Givetvis trillade Peter Settman själv in en runda medan vi va där. Jag hälsade inte men var typ en meter ifrån honom när jag skulle sätta in en mugg i diskmaskinen så skulle säga att vi är pretty much bff's nu. Utöver det hände inte så jättemycket då det var en ganska kort introduktionsdag men så här långt känns det sjukt bra. En aaaaning orolig för det där med parkeringen fortfarande dock. Såg vilken bil jag ska köra och det är tydligen en minbuss/skåpbil.....
 
    
Bild 1: Kolla vilken snygg entré??
Bild 2: Braig personalbok. Lite trist dock att jag fick en tradig CV-bild och alla andra ha "roliga" instabilder menmen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0