Att ha separationsångest

Hejhej hallå, ja bra det gick det där med att blogga mer höhö. Men det kan faktiskt bero på att jag inte riktigt haft något som är värt att skriva om. Men nu jeflar är det dags!
 
Ikväll är min sista kväll i Kalmar på ett ganska bra tag. Imorgonbitti hoppar jag på en buss upp till Stockholm, där jag sen ska bo de kommande tre månaderna. Jag ska praktisera på produktionsbolaget Baluba, vara inspelningsassistent på inspelningen av Partaj. Den är praktiken verkar så himla rolig men den är inte helt problemfri. Den börjar nämligen 5 veckor innan vår schemalagda praktik.... Vilket innebär att jag samtidigt kommer läsa den kurs som mina fellow jomare ska läsa nu, på distans. Plus att jag åker ifrån K-town tidigare än alla andra och kommer vara i stort sätt själv uppe i Stockholm. Dubbelplus - ska vara inneboende hos någon jag inte känner. Utöver det ska jag tydligen köra rätt mycket bil också....i stockholm..... Jag KAN INTE fickparkera, bara ren flax att jag inte fick göra det på min uppkörning för om jag tvingars försöka hade jag absolut kuggat. Menmen, tänker att jag kan lära mig på jobbet kanske.
 
Det är iallafall det som är på gång just nu och jag tänker att det kommer bli mycket lättare för mig att ta mig igenom detta om jag kan ventilera lite genom att blogga. Dessutom så behöver jag inte uppdatera alla var och en för sig utan kan bara säga: "läs i (på?) bloggen", (jag räknar givetvis med att intresseklubben kommer dedikera flertalet möten åt att följa mina praktikupplevelser). Känner mig ganska färdig med Kalmar men det känns helt sjukt att åka härifrån, har det verkligen gått så lång tid? Kommer nog inte riktigt tro på det själv förrän jag har börjat praktiken på riktigt.
 
Så, första uppdateringen lyder: PANIIIIIIIIK. Kommer aldrig kunna sova i natt, särskilt inte när jag inte kan hitta min jävla kameraladdare. Spenderar antagligen natten med att vända upp-och-ner på min nyligen flyttstädade lägenhet och sen missar jag bussen pga insomnia-monster. Spännande att se om jag ens kommer upp till sthlm. To be continued.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0