Att längta hem.

Jag har precis kommit hem från en go helg på Gotland som spenderades med min trogna vapendragare Malin Stenström. Och när jag säger hem så menar jag hem till mitt tillfälliga hem i Stockholm. Men egentligen vill jag vara i ett annat hem just nu. 
 
Under helgen på Gotland så bodde jag hos Malin i hennes föräldrahem. Inte helt olikt mitt eget, en gård en lagom bit utanför en stad. Två föräldrar, varav minst en är bonde. Gemytligt och hemtrevligt. Hela helgen var jättebra och ett skönt avbrott från hetsen i Stockholm också. Men på någon konstig vänster helt jävla outhärdligt också. För helt plötsligt fick jag en skrikande hemlängtan. Absolut inte "hem" till Stockholm och inte ens hem till Kalmar utan hem till mitt eget föräldrahem i Skåne. Hem till mina egna föräldrar och våran gård. Fick en sån stark saknads- och längtanskänsla efter att bli omhändertagen och vara i sin tryggaste miljö och bara glida runt och vara.
 
Det har inte varit så mycket sånt nu på sistone. Först skola med skitväder, tråkig kurs och en krigszon till lägenhet. Sen en snabb vända till London, vilket såklart var roligt men stressigt att åka fram och tillbaka på bara några dagar. Sen stresspacka och åka upp till Stockholm för att försöka räcka till på en riktig arbetsplats samtidigt som man bor i någon annans hem. Jag klagar inte. Jag älskar att vara på språng, uppleva saker och utvecklas. Men ibland kan det vara skönt att bara stanna helt och hållet. Krypa upp i vardagsrumssoffan framför kvällens familjeunderhållning tillsammans med tre människor jag aldrig någonsin behöver anstränga mig för.
 
Bara en tanke och önskan sådär. Det har säkert gått över imorgon.
 

Kommentarer
Postat av: Sara

jättefin bild :)
bloglovinbyte?

2013-09-10 @ 21:23:42
URL: http://sarajosefin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0