Hemlängtan

Jag har varit på så kontigt humör den senaste tiden. Lite rastlös, lite olustig, lite nere. Och jag tror jag vet varför nu. Jag längtar hem, hem till hemma-hemma i Skåne. Enda sen jag flyttade hit till Kalmar så har jag knappt haft någon hemlängtan alls. Men nu slår det till. Kan bero på att det är jul och det känns så konstigt att förbereda och pynta någon annanstans än hemma på gården. Kan vara för att det är snart 4 månader sen jag flyttade, det är länge. Eller så bara saknar jag min familj och mina vänner där hemma lite extra mycket just nu. Jag vet inte.
Ska iallafall hem på en snabbvisit i helgen, lördag förmiddag - söndag kväll. Vi ska ju fira Lii på fredag så kunde inte vara borta då. Sen åker jag hem för "jullov" den 21 december, längtar.

Nu ska jag försöka gå iväg och få till någon intervju till en uppgift som ska lämnas in om cirka 21 timmar. Framförhållning och jag är verkligen goda vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0