Motivation

Jag jobbar hemma denna sommaren. Jag bor på en bondgård och mina föräldrar är lantbrukare så mitt sommarjobb är alltså grisskötare. Jag tar hand om söta små grisar, mockar ut åt dem, ger dem mat och ser till att de blir behandlade om de mår dåligt. Det kan vara smutsigt och äckligt och det luktar skit men jag tycker att det är ett bra jobb. I vanliga fall är jag väldigt lat, jag måste alltid hitta någon stark motivationskälla för att tvinga mig själv att arbeta, just nu är den motivationen en ny dator. En Macbook.

Jag har varit utan en egen dator nu i en månad och jag har sån sjuk abstinens. Använder mammas för tillfället men där finns ingen möjlighet att redigera bilder eller ladda ner program. Måste verkligen skaffa en egen snart!

Förhoppningsvis kommer jag ha jobbat tillräckligt mycket den här sommaren för att jag ska ha råd att köpa datorn innan jag flyttar upp till Kalmar. Och något av det första jag ska göra när jag fått den är att betälla hem någon av dessa dekalerna från etsy.com att dekorera den med:










(klicka på bilderna för att komma till sidan där du kan beställa dem)
(så himla fult med vita rutor bakom bilderna men som sagt, jag har inte tillgång till Photoshop)

Ganska onödigt men en typisk grej jag älskar för då kan jag på ännu ett sätt visa mitt filmnörderi för världen.


Kommentarer
Postat av: therese

älskar den med med ugglan!



sv: jo jag tror att de mer är tänkt att användas som små förvaringsaskar typ :)himla söta!

2011-07-15 @ 16:55:03
URL: http://massafinarosetter.blogg.se/
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

sv, Tack! Jag stod ute i vattnet :)

2011-07-15 @ 18:50:05
URL: http://nevnarien.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0