Intellektuellt manglad och förfrusen

Hejhej. Nu är jag tillbaka i Kalmar igen.

Yaay; jag hade med mig en massa mer grejer och nu känns mitt rum mycket mer hemtrevligt. Var väldigt skönt att va hemma en rundan men kändes inte så illa att åka tillbaka till Kalmar, börjar trivas här mer och mer.
Inte så yaay; här är fruktansvärt kallt, har ett stort, inte så väl isolerat fönster i mitt rum och nu när det är under 15 grader ute så blir det ganska kallt. Bitter-tjej-92...

Hade föreläsning idag, Mediekultur och Mediesamhälle. Jag förstod i stort sätt ingenting. Har hört att boken Mediekultur och Mediesamhälle ska vara sjukt flummig och svårförsteålig, så kanske inte ska vara så förvånad att föreläsningen återspeglade den ganska väl. Satt mest och försökte hänga med och hinna skriva allt som sades. Jobbigt, var riktigt skönt att komma hem och läsa Journalist-kompeniet istället. Jag förstår iallafall vad de pratar om i det.

Nu ska jag nog försöka sno ihop lite mat, läsa ut kompendiet helt och hållet och sen se lite Freaks and Geeks eller Bones. Bara så ni vet. God Kväll.

Och, här är min fåtölj och byrå. Bara för att ha en bild. fint.


Förresten! Dagens ord; appropriering.
Att göra något till sitt eget, att tillägna sig något men också ge något av sig själv till omgivningen.
Då kan ni ju förstå tonen på föreläsningen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0