Tillbaka till rötterna

Om knappt en timme kommer jag sitta på ett tåg på väg hem till Lund. Jag ska hälsa på familjen över helgen. Det ska bli ganska underbart faktiskt. Det är nästan exakt en månad sen jag flyttade och även om den värsta hemlängtan (kring vecka 2) har gått över så ska det bli skönt att åka hem. Längtar efter min mamma och pappa och syster, min fina lilla hund och bara känslan att vara hemma. Det är så rofyllt och hemmastatt. Kommer säkerligen uppskatta det mycket mer nu när jag varit därifrån så länge.

Jag kommer ta upp lite mer saker hit när jag åker tillbaka sen så att jag kan göra det lite mer hemtrevligt i mitt studentrum. För tillfälllet är det fortfarande väldigt vitt och opersonligt så det behöver lite mer prylar för att kännas som mitt.

Känner mig lite lame som dissar andra helgen i rad här i Kalmar men får väl ta igen det nästa vecka. Då är det "långhelg" med läsdagar på torsdag och fredagen, och dessutom så fyller jag år på onsdagen och det ska vi minsann se till att fira!

Adjö!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Och du är inte ensam om att åka hem. Vi sitter på samma tåg ju, bara på lite olika ställen, haha :)

Hoppas du får en underbar helg hemma!

2011-09-15 @ 20:18:16
URL: http://skrivetavsofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0