How-To-Make-A-Swedish-Quilt











Ett projekt jag hållt på med i snart ett och ett halvt år nu är ett lapptäcke. Förste klippte jag ut och sicksackade runt ca 100 bitar i tre olika tyg och sedan sydde jag ihop de bitarna till 20 rutor. De rutorna ska dekoreras med personliga applikationer innan dem sys ihop till ett lapptäcke.
Ungefär som ett berlockarmband, fast ett täcke.

Idag målade jag med textilfärg. Jag målade tecknet för "nio" på Tengwar, vilket är det alviska språk Tolkien använder i Sagan om Ringen-triologin. Nio står för de nio som ingår i Brödraskapet. Efter att filmerna hade spelats in så tatuerade de nio skådespelarna som ingick i Brödraskapet (+ regissören Peter Jackson) in detta tecken någonstans på kroppen. Jag älskar Sagan om Ringen filmerna och ville gärna få med det någonstans på täcket. Jag tyckte att detta var ett enkelt och stilrent sätt att göra det på och än så länge så ser det fint ut.

Nästa applikation jag ska göra är antagligen något bra citat eller Dödsrelikerna-tecket, får se vad jag känner mig upplagd för.

Kram.

Kommentarer
Postat av: hagamannen

coolt, vi ses där! :D

2011-07-13 @ 14:02:28
URL: http://paradiscirkus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0