Repetition

Vi startade Bild&Form-kursen idag. Det var roligt att äntligen få börja med lite praktiskt arbete men genomgången var väldigt basic så just idag lärde jag mig inte något nytt direkt. Förutom ljus-temperatur! Har aldrig riktigt förstått hur det funkar innan och vilka värden som är kallt/varmt ljus osv. Så det var ju kul att få veta, annars var det mesta en upprepning av det jag lärt mig i gymnasiet.


Jag var väldigt pigg och vaken som synes..


Tina var också väldigt peppad.




Vi fick en uppgift också, väldigt luddig. I stort sätt "visa att du kan använda slutare och bländare på korrekt sätt och ta två porträtt av varandra" (man var i grupper). Jag och Malin bildade grupp och gick ut och fotade lite vid Kungsparken. Det var sjukt roligt, så länge sen jag fotade något lite mer arrangerat. Och jag nöjd med bilderna också, objektivet leverar och Malin fastnar verkligen på bild (det är något med Malinar och fotogenique alltså)


God Natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0