Bacon och Narnia

Jag har sett lite student-recept poppa upp i lite olika bloggar så nu tänkte jag dela med mig av ett. Fast det är egentligen inte mitt, det är min syster Malins, men det är nog inte patenterat.

Du behöver: Makaroner eller annan pasta, bacon och ägg.
Det blir extra bra om du också har: smör, ost , ketchup och grädde.

1. Klipp baconen i bitar och knaperstek den sedan. När den är färdig så lägger du över den på en tallrik med lite hushållspapper på så att en del av fettet sugs upp (för detta är ett sjukt nyttigt recept, man vill inte ha något extra fett ju..)
2. Koka makaronerna.
3. Häll i makaronerna och baconen i en skål. Knäck ett rått ägg i det och rör sedan om.
4. Detta är delen då du lägger i det som gör det extra bra. Alltså köttar du i valfria ingredienser av valfria mängder men just idag hade jag i en klick smör och lite grädde. Det blir väldigt gott om man rör i lite riven ost som sen smälter ihop allting till en fettig, underbar röra. Man kan ha lite ketchup på också.
5. Servera! Eller gör som jag som inte vill ha för mycket och diska och ät med en gaffel direkt ur bunken.




Och helt orelaterat. Men ändå inte. När jag var iväg och skulle köpa bacon så såg jag en ytte-pytte-liten dvdlåda inne på ICA Supermarket. Det fanns typ 7 stycken filmer, men av dem var det faktiskt en jag ville ha! Sweet, min första film köpt i Kalmar. Synd att jag inte har plats för den någonstans bara.


Kommentarer
Postat av: Inez

åh fyfan va gott, så himla hungrig jag blev!

2011-09-28 @ 14:57:32
URL: http://polythene.blogg.se/
Postat av: Malin - din syster

Meheheheee... du delar med dig av mina genialiska, kulinariska gåvor. ^^

2011-10-28 @ 19:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0