Prioritering

Som student så lever man vanligtvis ganska snålt, man försöker hitta billiga lösningar och låter inget gå till spillo. När jag var och handlade idag så letade jag inte efter den godaste pastan, jag letade efter den billigaste.

Och så måste man prioritera. Jag personligen köper hellre en film eller ett nagellack än kompletterar mina köksredskap med dem sista attiraljerna. Och det går väl ann, man kan faktiskt använda en osthyvel som stekspade och låna (läs sno) en skärbräda av en korridorskamrat om det kniper. Men när man fortfarande inte gittit att köpa en egen kastrull utan istället lägger in en gigantisk beställning på smink och två filmposters så har man nog gått för långt...

Jag har väldigt svårt att koncentrera mig på rätt saker nu för tiden. Skolan känns väldigt underprioriterad. Jag åker och hälsar på min bästa vän över helgen istället för att plugga. När jag väl kommer hem så lägger jag en och en halv timme på att handla och förbereda till mina matlådor istället för att om igen plugga. När matlådorna väl är klara så börjar jag inte plugga då heller, nej då, jag börjar istället prata om Game of Thrones med min syster och re-blogar allt jag kommer över på Tumblr.

Det känns som jag har glidit in lite på fel spår för tillfället. Måste nog börja skriva lite prio-listor och gaska upp mig, så här kan det ju inte fortsätta.

Någon som har några bra tips till en fungerande studieteknik och/eller hur man motiverar sig själv att köpa stekspadar och kastruller?

Kommentarer
Postat av: tinaaa

haha inte för att jag är plugghesten själv meeen jag tror om du tar lite i taget med plugget, babysteps. Så kan du öka pluggandet med tiden typ, och så får du in vanan.



ooh och stekspadar och sånt, om du köper fina är det mycket roligare, lagerhaus till exempel (:

2011-09-12 @ 20:35:56
URL: http://thatsmycool.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0