Legendarisk cineastdag.


Vi påbörjade ett nytt moment i Berättartekniken idag, "Kreativt Skrivande". I tre timmar satt vi och skrev och skulle vara "kreativa". Uppgifterna var bl.a. att beskriva en bajskorv, skriva nya verser till Bä bä vita lamm, skriva en dikt som började med Jag ville vara en valnöt, komma på så många ord som möjligt som börjar på snö och att skriva en ramsa där alla ord började på samma bokstav. Det var lite kul i början, i 45 minuter kanske. Men vi höll på med det i tre jäkla timmar. Blev så trött och kände mig inte särskilt kreativ över huvudtaget. Blev mest ploj av hela grejen och jag förstår fortfarande inte riktigt vad det gick ut på.

Det var dock inte helt onödigt att åka till skolan eftersom jag kunde hämta ut min tenta från "Att intervjua och skriva" samt se vad jag fått för betyg på inlämningsuppgifterna och på hela kursen. Fick G på allt rakt igenom och jag är så himla nöjd med det. Trodde att jag hade kört på tentan och att jag skulle få U på minst en inlämningsuppgift men tack och lov hade jag fel. Känns så skönt att bara kunna lämna den kursen bakom mig, avklarad.
I och med att jag klarat av min tredje högskolekurs så tyckte jag att jag förtjänade lite belöning. Eller nej, inte belöning i singular. Belöningar blev det när det väl kom till kritan. Fick ju inte en enda film i julklapp (fatta chocken!) så jag tänkte att jag fylla på hyllorna lite själv. Först plockade jag ihop lite i några billiga filmer för 99kr-lådan. Hittade två riktiga kultklassiker: Independence Day och Basic Instinct (hur fruktansvärt jäkla störande är det inte att Basic Instincts titel står på fel håll på ryggen?!). Köpte den fjärde boken i Arvtagar-serien också. Väntade spänt på att den skulle komma för cirkus 2,5 år sen men glömde sen bort det. Nu hade den i alla fall kommit ut så jag tänkte varför inte? Kan vara kul att se hur det hela slutar.
Där skulle det egentligen vara stopp men sen fastnade min blick på ett helt otroligt bra erbjudande. Gudfadern - Part II för 19,90. Vad i..... Efter lite rotande hittade jag både del 1 och del 3 också, även de för ynka tjugolappen var. Så nu kanske jag kan ta mig i kragen och faktiskt se dessa filmerna, nästan lite skamligt att jag inte gjort det innan.
Men det är inte slut än! När jag kom hem så slösurfade jag lite på Tradera och helt plötsligt såg jag en auktion för hela Sagan om Ringen Triologin i extended edition. LOTRnörden och tävlingsmänniskan i mig tog övertaget och snart var jag i full strid mot aMango. Amango verkade dock inte ha en särskilt bra taktik (eller så var jag bara otroligt skicklig) så det slutade med att jag vann.
Vilket jäkla flyt! 8 nya filmer varav två var kompletta, legendariska triologier. Jag är snornöjd. Och antagligen ganska fattig men det kunde jag inte bry mig mindre om. Nu ska jag dricka Pepsi och försöka skriva färdigt ännu en "jättekul" och "kreativ uppgift".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0