Trött onsdag

Jag är så fruktansvärt trött idag. Blev det så fort jag kommit hem från skolan. Vi hade föreläsning/redovisning och sen skrev jag och Malin tre sidor på vårt manus som ska vara inne på fredag. Känns så ovant att ha börjat i tid och inte ha dåligt samvete när man går runt hemma och gör ingenting. Men väldigt skönt. Nu ska jag dunka igång någon film och äta enchiladas.

I kväll blir det lite vinhäng hemma hos Tina med tjejgänget (haha, visste inte vad jag skulle skriva. Finns inget oklyschigt ord för kompisar av det kvnliga könet i plural. "Flickorna", "Brudarna", "Vänninorna". blää). Kunde i och för sig ha skippat att betäckna det över huvudtaget och bara skrivit "några kompisar". Men då tappas liksom hela andemening att det är en hederlig tjejkväll vi ska ha, med skvaller och vin och tända ljus. Fast det är ju också ganska stereotypt. Tjejer måste ju inte tycka om såna kväller, alla gör inte det. Och killar kan tycka om såna också. Så jag borde väl säga att jag ska på vinhäng med en grupp vänner av ospecififiserat kön och vi kommer antagligen skvallra om våra klasskamrater, dregla över Ryan Gosling, reta Lii för att hon är gammal och skratta åt Tinas spontana glädjeeurofori. Fint bra. Det är vad jag ska göra i alla fall.

Men först film. Och två photobooth-bilder, så nytänkande i denna bloggen. Först en bild som gestaltar hur trött jag är och sen en då jag övar på att låtsas-gråta. Relevant. hej!


Kommentarer
Postat av: Lii

du inte bara retade mig för min ålder, du pillade mig också i håret. så du är förlåten, för åldersretandet. det är du.

2012-01-12 @ 21:17:34
URL: http://liial.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0