Sol, häng och mat resulterade i lycka

Bloggar ju aldrig längre nästan. Men jag har just haft en så fruktansvärt fin helg att det känns som det är läge att få ihop ett litet inlägg. Hela helgen har varit en lång rad av klyschigt idylliska ögonblick iscensatta i fantastiska sommarvarma sagomiljöer.
Har hunnit med att träffa både släkt och vänner.
Har bränt både rygg och ansikte i solen. Har doppat fötterna i havet.
Har hissat upp vatten ur en brunn.
Har pratat om min jakt på "den perfekta pinnen" i en kvart, insåg efter 10 hur jag gradvis gick från att vara lite charmigt excentrisk till bara knäpp.
Har sjungit Disney-låtar klockan halv tre på O'Learys. KOM IN PÅ O'LEARYS. TVÅ GÅNGER.
Har gjort asgoda enchilladas.
Har spenderat 8 timmar i sträck (nästan) utomhus med de bästa Kalmar har att erbjuda.

Har nästan inte tagit några foton alls. Men då är det väl som det brukar, när man har roligt har man inte tid att dokumentera för framtiden, man är bara där just nu. I det ögonblicket? Har varit så genomglad hela helgen. Trivts och njutit. Varit så nöjd och harmonisk och känt att det knappt kan bli bättre. Är nästan lite lyrisk nu, så ovanligt när man helt plötsligt inser att man är lycklig. Inte bara nöjd och glad utan lycklig. Kanske har solsting eller så har jag insupit lite för mycket rök från grillen men så känns det just nu. Som att jag precis haft några av mina bästa dagar, om inte nånsin så helt klart sen jag flyttade till Kalmar. Säger som Tina; så jävla bra! Gött liv.

bilder lånade av: Malin, Lii och Kajsa










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0